Vi är på väg någonstans och jag vet inte vart, Hoppas vi kan komma på det medan planeten är kvar

Och jag ska göra vad jag gör, och jag ska göra det gott 
Och fortsätta tills nån kommer och berövar min lott 
För vem bestämmer rätt och fel när moralen är död 
Och folk mördar ju varandra för sitt dagliga bröd 
Staten backar bakåt, företagen tar över 
Och dom pratar massa prat men ger oss dåliga löner 
Så mycket skit att man kan tro miljoner magar tömts 
Så dom tvingar oss att simma runt i ett hav av lögner 
Sanningen är numera ett minne blott 
Varje sak vi lägger till så försvinner nåt 
Ja, detta mina damer och herrar är vad vi är 
Men jag hör gubbarna på TV säga att dom vill ha fred
( Timbuktu "Alla vill till himlen men ingen vill dö" )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0